Verhuizing doorgeven
Algemeen
Bij een verhuizing komt veel kijken! Opruimen, inpakken, gas, water en licht regelen, uw verzekeringen controleren. Vergeet u nog wat …? Uw adreswijziging doorgeven aan de gemeente! Dat doet u als u nieuw in de gemeente Roosendaal komt wonen. Maar ook als u of verhuist binnen Roosendaal. Geef uw verhuizing uiterlijk 5 dagen na uw verhuisdatum aan ons door. Lees hier hoe u dat doet.
Wat u moet weten
- Geef uw verhuizing online aan ons door. Doe dat minimaal 4 weken voor uw verhuizing. Of uiterlijk binnen 5 dagen na uw verhuizing. Dan is de datum van uw adreswijziging de verhuisdatum die u hierop invult.
- Geeft u uw verhuizing later door? Dan is de datum van uw adreswijziging de datum waarop wij uw aangifte hebben ontvangen.
- U kunt uw verhuizing ook persoonlijk melden. U moet daarvoor wel een afspraak maken.
- U hoeft zich niet uit te schrijven bij uw oude gemeente. Uw oude gemeente krijgt automatisch uw nieuwe adres door.
Wat u moet weten
- Het is belangrijk dat uw adreswijziging correct bij ons geregistreerd staat. Overheidsorganisaties zoals de Belastingdienst en de leerplichtambtenaar gebruiken deze gegevens. Als deze gegevens niet kloppen, dan kunt u bijvoorbeeld toeslagen mislopen.
- Uw verhuizing wordt verwerkt op de verhuisdatum die u aan ons doorgeeft. Na deze datum kunt u uw nieuwe adres en het aantal ingeschreven bewoners op dat adres bekijken via MijnRoosendaal.nl. Log in met uw DigiD.
Wat u nodig heeft
- Uw identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs, identiteitskaart)
- Als u bij iemand gaat inwonen: verklaring van instemming.pdf (PDF - 494kB)
Wat het kost
Het is gratis om uw verhuizing door te geven bij onze gemeente.