Reizen met de Voor Elkaar Pas
Heeft u een Wmo-indicatie? Dan kunt u met de Voor Elkaar Pas een jaar lang reizen met de bussen van Arriva in Noord-Brabant. In 2023 startten wij met een pilot voor deze pas. Lees hier alles wat u moet weten.
Wat u moet weten
Hoe werkt de Voor Elkaar Pas?
- U krijgt de pas als u een Wmo-indicatie heeft.
- De pas kost € 25,- per jaar
- U kunt met de pas een jaar lang reizen met de bussen van Arriva in Noord-Brabant.
- U hoeft alleen maar in te checken aan het begin van de rit en uit te checken aan het einde van de rit.
- U krijgt ook een gratis begeleiderspas, zodat er altijd iemand mee kan reizen. U kiest zelf wie u meeneemt en wanneer.
Hoe werkt de pilot?
We startten de pilot samen met bus vervoeder Arriva en Regio West-Brabant. In 2023 hebben zich bijna 450 gebruikers zich aangemeld om mee te doen aan de pilot. Doordat de pilot verlengd is, heeft deze doelgroep de mogelijkheid gehad zich nogmaals in te schrijven om een jaar langer gebruik te maken van het gratis busvervoer. De pilot eindigt in juli 2025.
De belangrijkste vragen over de Voor Elkaar Pas op een rij
-
U betaalt in deze pilot € 25,- voor een jaarabonnement voor al het busvervoer van Arriva in Noord-Brabant.
-
U betaalt met automatische incasso voor de Voor Elkaar Pas in de proefperiode. Wilt u daarna de pas blijven gebruiken? Dan blijft u hiervoor betalen met automatische incasso.
-
U krijgt de pas binnen 1 maand nadat u de pas aanvraagt. Dat geldt ook voor de begeleiderspas.
-
Nee, dat mag niet. U mag alleen zelf met uw Voor Elkaar Pas reizen. U mag wel voor iedere rit een andere begeleider meenemen. Daarvoor krijgt u een aparte pas.
-
Nee, iemand mag de begeleiderspas alleen gebruiken als ze samen met u reizen. U gebruikt dan de Voor Elkaar Pas.
-
Nee, dat hoeft niet. De begeleiderskaart is een anonieme ov-chipkaart zonder persoonsgegevens. U kiest steeds zelf per rit wie als begeleider met u mag meereizen.
-
Vergeet u in te checken? Dan heeft u geen geldig vervoersbewijs. Let daarom goed op dat u incheckt.
Vergeet u voor de 3e keer uit te checken? Dan blokkeren we uw pas. Dan doen we voor de veiligheid. Bel dan uw contactpersoon van de gemeente.
-
De pas is geldig tot juli 2025.
-
Neem zo snel mogelijk contact met ons op via 0165-579 111.
-
Bel ons dan via 0165-579 111.
-
Geef uw klacht door aan de Arriva Klantenservice. Bel met 0800 - 023 2545 of via WhatsApp: 06 - 29 557 5686. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 6.00 tot 23.00 uur en op zaterdag, zon- en feestdagen van 7.00 tot 23.00 uur. U kunt ook een contactformulier invullen op de website van Arriva. U krijgt dan een e-mail met een reactie.
-
Kijk voor reisinformatie over dienstregelingen en haltes op algemene websites en OV-reisplanners, de website of reisplanner van Arriva of bel met de Arriva Klantenservice. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 6.00 tot 23.00 uur en op zaterdag, zon- en feestdagen van 7.00 tot 23.00 uur via 0800 – 023 2545.
-
Iedereen die hun Wmo-deeltaxipas de afgelopen 2 jaar gebruikten, kregen een brief. Heeft u dus wel een pas, maar kreeg u geen brief? Dan heeft u sinds 2021 waarschijnlijk uw pas niet meer gebruikt. Klopt dit niet? Bel ons dan even via 0165-579 111.